ابوترابی: اسید پاشی با نیت براندازی نظام و ایجاد رعب و وحشت عمومی، محاربه است

ارسال شده توسط ادمین در 10 آذر 1393 ساعت 23:08:13

ابوترابی: اسید پاشی با نیت براندازی نظام و ایجاد رعب و وحشت عمومی، محاربه است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نیت اسیدپاش براندازی نظام یا سرقت، زورگیری و اخافه الناس (رعب و وحشت مردم) باشد، محارب است و به اعدام محکوم می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره حکم اسیدپاشان گفت: بحث اسیدپاشی از منظر حقوقی مشمول جرائم سلاح سرد است.

یعنی اینکه اگر احیانا به قصد اخافه الناس و براندازی نظام باشد مشمول محاربه و مفسد فی‌الارض می‌شود؛ اما اگر قدرت‌نمایی باشد این مشمول قانون خاص می‌شود که تا 15 سال حبس دارد.

وی افزود: اسیدپاشی در مجموع بستگی به نیت مجرم دارد. به نظر من اسید در قالب سلاح سرد قرار می‌گیرد و وقتی در این قالب قرار گرفت استفاده از آن به نیت برمی‌گردد. اگر نیت طرف برهم زدن نظم عمومی و یا مقابله با نظام باشد وی محارب است و باید اعدام شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: مدعی العموم حتما باید در این زمینه وارد شود و این مجرمان اسیدپاش در دو صورت محارب و به اعدام محکوم می‌شوند.

ابوترابی ادامه داد: صورت اول این است که نیت وی برای براندازی نظام باشد و صورت دوم اینکه برای سرقت، زورگیری و اخافه الناس (رعب و وحشت مردم) باشد.

وی در خاتمه گفت: در غیر اینصورت اگر برای انتقام‌گیری‌های شخصی باشد به 15 سال حبس، دیه یا قصاص محکوم می‌شود.

خبرگزاری فارس

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080